28, 29 en 30 mei 2024 | Evenementenhal Gorinchem

Batia Mosa Group

Batia Mosa Group

Over ons

Batia Mosa

Batia Mosa – of Maasschip in het lokale dialect – is ontstaan uit de wens om een traditionele industriële bedrijvigheid langs de Maas nieuw leven in te blazen en tegelijkertijd de vele uitdagingen en kansen van vergroening in de binnenvaart te grijpen. De nabijheid van de op twee na grootste binnenhaven van Europa (Luik) en een directe verbinding met de zeehavens van wereldklasse Antwerpen en Rotterdam zorgen voor een ideale setting. In december 2022 heropende Batia Mosa Shipyard Monsin bij Luik de helling en in april 2023 was het tijd voor Batia Mosa Shipyard Andenne om weer schepen uit het water te hijsen.

Het team
Inmiddels zijn er 21 geschoolde arbeiders en 5 ingenieurs aan het werk en dit aantal zal in de nabije toekomst toenemen om aan de behoeften van onze klanten te kunnen voldoen. Het team van Batia Mosa bestaat uit experts met verschillende geografische en industriële achtergronden. Onze ingenieurs zijn absolute experts in emissienabehandeling & emissiebeheersingstechnologie, elektrische voortstuwingssystemen, robotisering, alternatieve brandstoffen, het ontwerp en de bouw van lage weerstandsrompen. Deze multidisciplinaire aanpak en de intense samenwerking met lokale en internationale partners, leveranciers, scholen, universiteiten en onderzoekscentra maakt van Batia Mosa de Europese referentiepartner om een bruisend ecosysteem te bouwen rond vergroening van de binnenvaart.

Batia Mosa Shipyard Monsin
Monsin focust in de eerste plaats op het onderhoud van scheepsrompen en reparaties van roer- en aandrijftechniek. Daarnaast worden in Monsin ook nieuwbouwschepen gebouwd. De scheepswerf van Monsin biedt ook transformaties, complete refits en revisies aan.
• Productiehal 4200m² (L 140 x B 30 x H12)
• Productiehal is voorzien van 2 rolbrugkranen 2 x 12 ton
• Helling van 110m lengte. Max. Breedte: 11,4 m.
• 100 m afbouwkade
• Eigen werkbak
• 2 torenkranen
• Plaatwerkplaats
• Metaalwerkplaats
• Mechanische werkplaats

Batia Mosa Shipyard Andenne
Andenne focus in de eerste plaats op nieuwbouw: binnenvaartschepen, cruiseschepen, transportbakken & werkplatforms. Daarnaast biedt de werf van Andenne ook herstellingen en onderhoud voor de binnenvaart aan, scheepstransformaties, grote refits en revisies aan. Dankzij de grote scheepsparkeerplaats biedt Andenne ook servicecontracten voor grote vloten met vaste rotatieschema’s. Deze servicecontracten dekken romponderhoud en -reparaties, roer- en aandrijflijnonderhoud en verfservices.
• Productiehal 1 1400 m² (L 70 x B 20 x H10)
• Productiehal 2 3500 m² (L 70 x B 50 x H10)
• Productiehal 1 & 2 zijn uitgerust met 6 rolbrugkranen van elk 2 x 10 ton
• Productiehal 3 1200 m² (L 60 x B 20 x H16)
• Productiehal 3 is uitgerust met 2 rolbrugkranen, 2 x 12 ton & 2 x 20 ton
• Helling van 110m lengte. Max. Breedte: 11,4 m.
• 180 m afbouwkade
• 2 torenkranen
• Plaatwerkplaats
• Metaalwerkplaats
• Mechanische werkplaats
• Scheepsstalling 8000 m² 120 x 80

Batia Mosa ECO-solutions

Naast scheepsbouw en scheepsreparatie is Batia Mosa ECO-Solutions DE EUROPESE REFERENTIE voor de installatie en service van emissienabehandelingstechnologie (Stage V en IMO TIER III systemen) voor verbrandingsmotoren. Geen enkele andere scheepswerf in de Benelux is hierin zo gespecialiseerd als Batia Mosa. Daarnaast hebben we fors geïnvesteerd om het onderhoud van grote emissie-nabehandelingssystemen in een absoluut recordtijd te kunnen uitvoeren. Batia Mosa heeft de grootste schoonmaakcapaciteit van Europa en we zijn in staat om de stilstand van binnenschepen en hun eigenaren te beperken tot maximaal 48 uur. Dit geeft Batia Mosa een uniek concurrentievoordeel voor schepen met deze nieuwe technologie aan boord.

Het mobiele team van Batia Mosa ECO-Solutions biedt dezelfde services aan op andere andere scheepswerven naar keuze van de klant en dit voor Coasters, zeeschepen, jachten & booreilanden. Ons mobiele team onderhoudt ook katalysator- en DPF-elementen voor nood- en stand-by generatorsets, voedingssystemen, grote diesel,- en gas,-aangedreven pompen en compressoren. We bedienen klanten van Noord-Noorwegen tot Zuid-Spanje en van West-Ierland tot Oost-Turkije.

Batia Mosa Energie 2050

De afdeling ‘Net-0 Carbon’ Batia Mosa Energy 2050 is opgericht om de Europese ambitie waar te maken om een vloot van CARBON NEUTRALE en ZERO CARBON voortstuwingssystemen te bouwen. Aanvankelijk was het de bedoeling om deze activiteit in 2025 te starten. Maar we kregen eerder dan verwacht een opdracht voor een volledig elektrische en batterij ondersteunde aandrijflijn voor een schip. We hebben daarom besloten om deze afdeling sneller dan gepland op te starten. Het team van Batia Mosa ENERGY 2050 staat samen met haar partners klaar om schippers, rederijen, havenbedrijven en infrabedrijven te helpen bij het maken van de juiste technische en economische keuzes, het selecteren van de beste componenten en realiseren van het totale project.

Het Batia Mosa-team

Producten

Nieuws

Vacatures

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top